Sinds corona heeft het gebruik van Microsoft Teams een enorme vlucht genomen. Een Teams vergadering of informatie delen met collega’s is inmiddels gemeengoed in veel organisaties. Maar wist u dat in Teams ook kunt bellen met een vast nummer?
In opdracht van een partner van ons in het knooppunt Arnhem-Nijmegen migreerde we de telefonie van een bedrijf in bedrijfsveiligheid naar Microsoft Teams. We koppelde hiervoor een VoIP telefoontrunk aan Microsoft Teams. Hierdoor zijn gebruikers in de organisatie bereikbaar op een eigen telefoonnummer, we voorzagen het hoofdnummer van een keuzemenu en richten de groepen in waarop de keuzes uit het menu uit komen. De medewerkers zien in hun Teams omgeving voor welke groep er een gesprek wordt aangeboden en handelen het gesprek af via het reeds vertrouwde Microsoft Teams in combinatie met Yealink headsets.
In samenwerking met de eindklant koppelde we zelfs Microsoft Dynamics. Wanneer een gesprek beantwoord wordt waarvan het nummer in Dynamics bekend is, wordt direct de klantkaart opgeroepen. Tevens koppelde we twee deurposten via SIP aan de Teams omgeving. Oproepen voor de deurpost kunnen door medewerkers die geen Teams telefoonlicentie hebben ook beantwoord worden op een Teams toestel dat we centraal op het kantoor hebben geplaatst.